10‏/6‏/2008

دبلتك


وحشتوني جدا جدا خلصت امتحانات اخدت كفاره من التعليم كله وعقبال المشروع واسفه اني مش علقت على تعليقاتكم على اخر بوست شكرا لاي حد كتب بس بجد كنت مشغوله واهو جيت وجبت معايا بوست جديد بس قبل ماتقرؤوه اعرفوا ان البوست ده مش عني انا لا اتخطبت ولا حاجه دي بس فكره خطره على بالي وحبيت اكتب عنها وحشتوني جدا جدا جدا وشكرا جدا ليكم كلكم على كل تعليقاتكم واسفه على فتره غيابي دي بس عارفين الامتحانات بقى وكده والحمد لله واسيبكم معاها

.......................................................................................................................


لسه حاسه بيها ولسه مكانها معلم في صباعي لسه بمسك صباعي ده واحاول امسكها زي ماكنت بعمل كنت دايما احب المسها واعد ألفها تقريبا ماكنتش بسيبها كانت منوره ايدي كنت ببوسها كل يوم قبل ما انام واول ما اصحى لما كنت بنزعل كنت ببصلها جامد وافضل اشكلها منك وهي الي بتصالحني عليك كنت لما واحده صاحبتي او اي حد يقولي اقلعيها عايزه اشوفها كنت بزعل قوي لغايه لما قررت ان الي عايز يشوفها يشوفها وهي في ايديا ومش هشيلها من صباعي ابدا كان اسمك مكتوب عليها وكنت مصممه واحنا بنشتريها اكتب عليها حبيبي مش اسمك وبس
بس مش عارفه ازاى قدرنا نشيلها ازاى قدرت انا اشيلها وازاى قدرت انت تشيل دبلتك فين الغلط انت كنت انسان ممتاز تتمناه اي بنت وانا كنت بتقول اني حلم حياتك كنا بنحب بعض قوي يا حبيبي قوي ولسه بحبك قوي وكل يوم بحبك اكتر
بس عارف يوم ماقررت اشيلها كان قرار صعب قوي الغريبه اننا قررناه سوا وبكل هدوء وكل الي حوالينا بقيت بلاقي الف سؤال وسؤال ومش عارفه ارد اقول ايه علشان كده فضلت الصمت
يمكن كنا ومازلنا بنحب بعض جدا بس مش كل حب ينفع يكمل لجواز على قد ماكنا بنحب بعض على قد ماكنا مختلفين في حاجات كتير لا انت غلط ولا انا غلط بس مش قدرنا نكون سوا
طول عمري بقول ان الجواز عامل زي التروس الي ليها اسنان الي بتدخل في بعض وبتكمل بعض علشان تمشي احنا ماعرفناش نمشي زيها حاولنا كتير يمكن العند وصلنا لكده ويمكن لان كل واحد شايف رأيه بس الصح
حتى لما انفصلنا انفصلنا بهدوء كبير وباحترام وحب كل واحد بيشيله للتاني وطلبت نكون اصدقاء بس انا رفضت عارف ليه لانك حبيبي وهتفضل طول عمرك حبيبي وماقدرش اتضحك على نفسي واخليك غير كده فضلت البعد يمكن اقدر انسى او حتى اعرف مين فينا الغلطان
بحبك قوي قوي ولسه دبلتك معلمه في ايدي برغم كل المده دي زي مايكون ايدي مش عايزه تصدق او تتعود على بعدك او تصدق انك سبتها ....بحبك

هناك 26 تعليقًا:

الطائر الحزين يقول...

حمدا لله على السلامة

واقل من هذا يترك فى أنفنسا اثرا فما بالك بالدبلة والمشاعر

بارك الله فيك

samourai 4 ever يقول...

فعلا
معنى انك تحبى حد
يبقى لام يكون بيكلمك
مش زيادة عليكى
او ضدك
لانك مش حتقدرى تستحمليه
الكمال لله وحده
بس تكامل الحب
يبقى رائع جدا

بجد
بوست رائع جدا جدا جدا

و دمتــــــــــــــــــــــم

samourai 4 ever يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
hanan khorshid يقول...

ربنا يصبرك و يوفقك للى فيه الخير
و يا اما تقدرى تنسى التجربة و الشخص
يا اما ابعد يخلى الامور اوضح بالنسبة لكم
و تكتشفوا انكم لسة محتجين بعض
بوست جميل و صادق

Ahmed Mohi يقول...

هو فعلا احساس قاس ومؤلم لكن لاينبغى ان نغرق انفسنا فى التفكير فيه يجب علينا محاوله تجاوز ذلك والانخراط مع حياتنا الجديده بدون ذلك الشخص ومن باب اللى يشوف بلوه غيره تهون عليه بلوته هاقولك على تجربتى الشخصيه يمكن انتى بتقولى انكو كنتو مختلفين فى الطباع وده سبب وجيه لعدم الاكمال

انا مريت بالتجربه دى مرتين وبظروف اصعب شويه المره الاولى كانت مع بنت بالنسبالى نموذجيه كنا متفقين فى كل شىء وكنا لسه صغيرين كنت لسه هادخل الجامعه وانتى عارفه المشاعر فى المرحله دى بتكون نقيه ازاى وشاءت الاقدار انها تتوفى فى حادث سنه 2000 ولو زرتى البلوج بتاعى هتلاقى حاجه اسمها الحصاد دى اهداء ليها
كان الموضوع صعب جدا عليا انى استوعبه وانا فى السن الصغيره دى ومرت الايام وخطبت فى 2007 وبرده حبينا بعض واقتنعنا ببعض جدا يمكن حب يمكن احتياج بس برده كانت علاقه رائعه وبريئه

لكن الاهل من الطرفين كان ليهم رأى اخر بعد ماجهزت الشقه واشترينا العفش وصلنا لمرحله مقاطعه الاهل لينا وعدم حضورهم فرحنا وذاب الحلم مره اخرى
ومع ذلك انا واثق فى الله انه هايعوضنى وتمضى الحياه وتلاقينى فى البيت فى شغلى فى اى مكان اكثر الناس حرصا على ادخال جو المرح على اى مكان انا فيه

الخلاصه ماتزعليش وربنا يوفقك

Mona Shereif يقول...

حلوة اى يا جميل
بجد وكلها مشاعر واحاسيس تحفة
وبعدين بتقولى كده ليه يارب بجد تتخطبى ويكون بيكملك وتكونوا اسعد اتنين يارب وكل بنات المسلمين اللهم امين

ومبروك انك خلصتى امتحانات
اما بالنسبه ليا والله لسه ما بدأت حتى
هتبدأ يوم الاحد الجاى ولمدة شهر تقريبا
والمذارة مش اد كده خالص
يوم يبقى كويس وعشرة لأ مش عارفه اعمل ايه
بس الحمد لله كلها شهر وهرتاح من الموال ده خالص

تحياتى على بوستاتك الجميلة

lonely يقول...

بصى بقى انا تقريبا كده فهماكى يا عكروتة انتى
احسن حاجة اننا نكبر واللى يبيعنا نبيعه واللى ما يبقاش علينا يبقى ما يلزمناش

وعايزة اشوفك قب ما تناقشى المشروع
وحشتينى والله جدا

Eno يقول...

اولا حمد الله علي السلامه ياقمر وحشتيني

ثانيا قبل اي كلام ربنا مايجيب الاحساس ده لحد ابدا

انت رائعه بجد الكلام مؤثر جدا هتصدقيني لو قولتلك اني دموعي نزلت بجد من تأثير الكلام

عارفه انا ارتباطي بدبلتي وكأنها جزء من ايديا كده لو ينفع اخلع صوباع من صوبعيني واستغني عنه يبقي اقدر استغني عنها كل اللي بيحصل مع الشخصيه انها طول الوقت بتلعب بيها وتفكر في خطيبها وكل الحاجات دي وفعلا بزل من اي حد يقولي اخلعيها ووريهاني وبرضه بديله ايدي واقول اللي عاوز يشوفها وهي في ايدي

انا فعلا بحيكي علي البوست الجامد ده اللي علي قد مهو حزين جدا وبكاني لكن صادق بجد

تحياتي ليكي :)

Eno يقول...

نسيت اقولك الموضوع بتاعي الجاي احتمال يكون عن الموضوع ده ابقي تعالي بأه

حاسوباتيه يقول...

الطائر الحزين
الله يسلمك يارب وفعلا عندك حق اقل من ده بكتير وبيسيب اثر شكرا لك جدا

حاسوباتيه يقول...

samourai 4 ever
عندك حق لازم يكونوا بيكملوا بعض لان ده جواز ومسؤوليه وحياه وتكامل الحب فعلا رائع بس نلاقيه شكرا ليكي جدا

حاسوباتيه يقول...

hanan
شكرا جدا لمرورك ويارب دايما منوراني بس الكلام ده مش عن تجربتي انا الشخصيه الحمد لله دي فكره جاتلي وحبيت اكتب عنها بس بس عندك حق وكلامك صح

حاسوباتيه يقول...

ahmed mohi
فعلا انت تجربتك اثرت فيا جدا بجد وربنا يوفقك يارب وتلاقي الانسانه الي تكونوا مبسوطين سوا العمر كله يارب

حاسوباتيه يقول...

Sometimes
وحشاني اكيد وشكرا جدا ليكي وبالتوفيق في امتحاناتك يارب ويارب ما حد يشوف الاحساس ده او يحس بيه وشكرا جدا ليكي ويارب دايما منوراني

حاسوباتيه يقول...

فطومه حبيبتي
منوراني يا قمر والحمد لله اننا خلصنا امتحانات عقبال المشروع بتاعي يارب وعندك حق الي باعنا نبيعه بس هو هنا مابعهاش هما بيحبوا بعض بس مافيش توافق ومنوراني دايما يارب

حاسوباتيه يقول...

اينو الرقيقه
فعلا انا صحيح ماعرفكيش شخصيا بس انا بحب البلوج بتاعك جدا وانتي فعلا رقيقه وزي السكره ويارب يتمملك بخير انتي وفوكس يارب بس اعزمونا بقى وشكرا جدا على كلامك وانا مش اقصد اخليكي تدمعي ابدا والله انا اسفه وان شاء الله اكيد هشوف البوست الجديد بتاعك

Geo Amr يقول...

على الرغم انك مش مخطوبة ولا شعرتى بالاحساس دة كاتبة البوست وكانك مخطوبة اسلوبك رائع جدااااااا

Eno يقول...

ازيك ياقمر ليكي عندي واجب تعالي بسرعه خديه وحليه عشان تبقي شطوره :))

تحياتي ليكي :)

قلم رصاص يقول...

أختنا حاسوباتية حمد الله علي السلامة

وعقبال لما تنتهي من المشروع كمان

ما شاء الله بوست جميل ورائع

بارك الله فيكي

blue-wave يقول...

ليه بس تقليب المواجع دا؟
بجد ياريتنى ما قريت البوست دا

انت تسال والكمبيوتر يجيب يقول...

الأخت العزيزه صاحبة المدونه
زوار المدونه الأعزاء
يسعدنا ان تكونوا معنا فى برنامجنا الأذاعى الأول عن النت والمدونات فى الشرق الأوسط
ننتظر زيارتكم لموقعنا ومدونتنا
http://dear.to/cairo
http://netonradio>blogspot.com
ونحن لسه جايين من مدونة الضاحكون لعبده الرايق وفرنسا

Mona Shereif يقول...

ايه يابنتى فينك
يارب تكونى بخير

يقول أنى امرأة يقول...

اصدق مشاعر بتبان لما بنفارق الاحبة
ما شاء الله عليكى احساسك جميل و رقيق
زوج المستقبل ان شاء الله لازم يدخل يقراء الكلام الحلو دة علشان يعرف انت محوشالو مشاعر قد اية
بس ان شاء الله الحقيقة تكون احلى من الخيال

Mona Shereif يقول...

وحشانى
الخبر اللى فى الشات بوكس ده حقيقى؟؟؟؟؟؟
لو كان كده يبقى هسامحك علشان سايبانا الوقت ده كله
مبروك يا قمرايه

ojg يقول...

ليه بنستني لما نقرب كده وبعدين نتجرح بالبعد؟؟؟

ونرجع نتمني لا حبينا ولا شفنا بعض

:(

ojg

Unknown يقول...

ممممممم

شدني توقيعك و كنت أتوقع مدونه تقنيه أو أدبيه بحته .. و لكني قرات مدونه أرق من النسيم ..

حقا كلماتك رقيقه و هادئة جدا ..

أتمني لك التوفيق و حب جديد في حياتك ان شاء الله

ياسمين